marginesstrona główna          mapa portalu           polityka cookies                 kontakt z redakcją
marginesFinanse osobiste             Makroekonomia i inwestycje             Bankowość             Zadłużenie             Sektor nieruchomości

Jesteś tutaj: strona główna » bankowość » Rewolucja na miarę XXI wieku. Bankowość mobilna

marginesRewolucja na miarę XXI wieku. Bankowość mobilna
marginesmargines
folder
08.04.2013. o godzinie 09:16 przez Michał Muryn w kategorii: bankowość

Dostęp do usług bankowych przez telefon komórkowy przeszedł w ostatniej dekadzie błyskawiczną ewolucję od interesującej ciekawostki do pełnoprawnego kanału dostępu do banku. Początkowo banki umożliwiały dostęp do swoich usług przez komórki za pomocą technologii WAP. Był to prosty, dosyć prymitywny system i umożliwiał tylko najprostsze działania, takie jak podgląd stanu rachunku, wysłanie wcześniej zdefiniowanego przelewu czy też sprawdzenie numeru rachunku.

Potem, wraz z rozwojem telefonów komórkowych, przekątnej oraz rozdzielczości ich ekranów oraz szybkości transferu danych, zaczęto wprowadzać coraz bardziej zaawansowane usługi.

Obecnie bankowość mobilna oferuje dwa sposoby dostępu do rachunku przez komórkę: za pomocą strony internetowej przygotowanej specjalnie dla telefonów komórkowych oraz za pomocą natywnych aplikacji. W przypadku dostępu przez stronę internetową: strona taka nie różni się wiele od klasycznej strony, na którą klient wchodzi, logując się ze swojego komputera. Jest po prostu lepiej dostosowana do mniejszych ekranów w telefonach komórkowych.

Dostęp za pomocą natywnej aplikacji wygląda nieco inaczej - klient po zainstalowaniu na telefonie komórkowym specjalnej aplikacji, może za jej pomocą logować się do banku i wykonywać różne operacje. Taki dostęp uchodzi za bezpieczniejszy. Ponadto jest szybszy - aplikacje takie zapewniają lepszy dostęp do rachunku, ponieważ wymagają mniejszego transferu. Większość najbardziej podstwowych informacji o stronie banku (wygląd strony, kształt i wielkość ikonek, logo banku itp.) jest przechowywana na telefonie komórkowym i nie trzeba ich każdorazowo ściągać, zużywając tym samym transfer.

Więcej na ten temat na stronach: , i .

Tyle jeśli chodzi o dostęp. A jakie operacje można wykonywać za pomocą telefonów komórkowych? Tutaj sytuacja różni się znacząco w zależności od banku. Najbardziej popularne opcje to podgląd historii, stanu i numeru rachunku oraz kart płatniczych. Do tego dochodzi możliwość wysłania przelewu, oraz zablokowania skradzionej karty płatniczej.

Bankowość mobilna będzie się cały czas rozwijać a banki będą uzupełniały swoją ofertę o kolejne opcje. Ostatnio duży nacisk jest kładziony na dostosowanie dostępu mobilnego także do ekranów tabletów..

Czytaj też: , oraz System reklamy Test.
 
marginesPrzeczytaj także inne publikacje w tej tematyce:
 
marginesTę publikację komentowali

marginesTa publikacja nie ma jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy i skomentuj.

 
marginesSzukaj nas na Facebooku

 
Wszystkie prawa zastrzeżone przez cdc.org.pl © 2013

niezależny portal finansowy | kontakt | mapa portalu | cookies